HYLLNING TILL FLYTTEN

| Postat i: TANKAR
1
City
 
Det har gått ungefär ett år sedan det hände första gången. En pojke som fyllde ett år på våning över min. Sedan dess har det bara blivit värre. Jag pratar om mina grannar. Sedan de fick sin lilla son så har de inte haft någon kontroll över sina liv. Det bankas och klagas om vart annat och ingenting blir bättre. Sonen blir större och tyngre i sina steg, det har blivit så illa att man tror att de har en häst hemma. För han går inte försiktigt, han går med hälarna i golvet hårt som fan. När han leker springer han från ena änden till den andra av lägenheten, eller så leker han med kulor som han släpper i golvet. 
 
I den här typen av lägenhetshus så är det inte en så bra isolering. Jag hör hur grannarna under mig spelar musik, kan till och med sjunga med i texten. Jag hör hur hunden som inte ens bor vägg i vägg skäller på brevbäraren. Jag hör hur folk öppnar porten som är två våningar bort. Jag hör det mesta. Men vad det är jag hör mest är grannarna ovanför. Jag antar att föräldrarnas sovrum är det rummet som är precis över mitt. För jag hör hur mamman varje kväll klockan tio pratar högt i telefon med någon hon känner väl. Sonen kan man höra springa runt i lägenheten efter halv elva på kvällarna. Sover inte barn längre? 
 
Igår kom beskedet; Deras flyttbil packades full. Äntligen ska de flytta ut! Men de blev inte klara igår. De började flytta igen imorse, halv nio på morgonen fast jag hörde att alla tre var uppe vid tolv inatt. Men som tur är åker jag till pappa idag. Så när jag kommer tillbaka är det lugn och ro (om inte de nya är värre förstås, men det tror jag inte man kan vara). Har aldrig haft värre grannar i hela mitt liv. Fått banka i väggen ett antal gånger under det senaste året. TACK du som fått dem att hitta ett nytt hem, för jag behöver min lugna stund. 
Hittills till HYLLNING TILL FLYTTEN


Kamil

I know the feeling .. har haft exakt samma upplevelse, en knatte som leker hela havet stormar dag in och dag ut. Plus att de hade renoverings frenzy, konstant något nytt som skulle byggas om :p




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: