KÖPENHAMN

| Postat i: ÄVENTYR
0
Som ni vet var jag i Skåne för en månad sen, och när jag var där så åkte jag och mamma vidare till Köpenhamn i ett par dagar. Så jag tänkte berätta lite och visa er hur jag hade det där! 

 
Innan vi ens hann lämna Sverige ropade åtta tyska killar att jag skulle ta kort på dem. Haha, riktigt sköna grabbar som precis varit på vattenmuseum i Kristianstad. Lägg märke till elefantmössan en av killarna har. 
 
 
Nu har vi kommit till Köpenhamn och bilderna på mig ser inte bättre ut än såhär under hela resan. 
 
 
 
Danmark är ju Legolandet och självklart finns det legoaffärer i huvudstaden. Nostalgisk som jag är blev jag helt lyrisk när jag gick in där. Man plockar lego som lösviktsgodis. LOVE IT. 
 
 
 
För ungefär tio år sedan var jag på Legoland med min familj, och där fanns det just såna här legolejon som jag blev fotad med. Självklart ville jag ta en till bild till min samling. 
 
 
Det här är Nyhavn, en mysig hamn med många båtar och restauranger och färgglada hus. 
 
 
 
Köpenhamn kan man verkligen kalla för cykelstad. Här ser man cyklar i alla hörn vart man än går och det bästa är att alla ser olika ut. Folket verkar förstå det roliga med unika cyklar! Detta inspirerade mig till att piffa upp min egen rosa cykel, så jag köpte ett rosa sidenband och ett sadelskydd med gulligt motiv. Höstens projekt är att sy ett fint foder till min cykelkorg. 
 
 
Såhär såg jag ut när jag strosade runt i Köpenhamn. Det var sjukt mysigt att gå runt och shoppa på söta butiker och bara njuta av staden. Jag kan verkligen rekommendera att åka dit bara för att shoppa eller kanske festa. Har hört att det är sjukt mycket bättre klubbar och priser i Danmark!
 
Hittills till KÖPENHAMN





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: