PROBLEM TRÖTTHET & POLIS

| Postat i: TANKAR
0
 
 
 
Is there ANYONE som vet hur man connectar Instagrams bilder till Blogg.se? Som ni märkt tidigare så har jag kunnat göra det förut, men nu har både Instagram och Blogg.se varit dumma mot mig och slutat fungera. Vore asfett om ni kunde tipsa om hur jag ska göra! 
 
I alla fall, idag var första dagen i skolan. WOW. Big news. Alla hade en första dag i skolan idag. Lyckligtvis slutade jag 11.20 så jag hade inte en brutal dag med en sömnlös natt bakom mig. Men det var ändå jobbigt och jag unnade mig med en stor chailatte på Espresso House med Hanna från klassen efteråt. 
 
Jag har tränat också! Efter resan var jag sjukt nojig över min kroppsform att jag bara behövde köra tills det kom blod, svett och tårar. Så det var precis det jag gjorde. På ett gym fullsmockad med människor. YEY. Men jag var fan mer effektiv än jag brukar. Får man väl tag på en maskin man väntat på i en halvtimme ser man till att man kör tills man får kväljningar för man vet inte om man någonsin ska kunna få en annan maskin igen. Fokuserade främst på magen, den är bullig och otränad (märkte jag när jag tog på mig bikinin första dagen) och det skulle ändras på fort. Nu är jag hemma och helt slut.
 
Hörde på radion att en kvinna som tillsammans med sitt kompisgäng varit ute en kväll och festat. Ni kanske också har hört talas om det men hon blev i alla fall tagen av polisen (lägg märke till BARA hon, ingen annan i gänget) utan att ha blivit förklarad för varför hon blev tagen. Hon fick sitta i en fyllecell i 6 timmar och när hon frågade varför hon var där kallade de henne för rasistiska namn. Min fråga är varför de just tog in henne, och varför inte alla blev intagna som antagligen varit ungefär lika påverkade. Jag undrar också varför hon inte fick en förklaring, vilket är en rättighet man har från polisen. Sedan undrar jag hur man som svensk manlig polis har en kuk stor nog att kalla en kvinna för rasistiska namn. Är inte polisen den vi ska tro på mest? Är det så lite en polis har att göra att han för skojs skull ska gripa en kvinna med utländsk bakgrund bara för att förnedra henne?
 
Om det är såhär en polis har möjlighet att arbeta är det arbetet inget för honom. Han ska sitta på ett kontor i sin ensamhet och skriva väderleksrapporter som han skickar till en tråkig mailadress utan någon som helst kontakt med omvärlden. Eller så ska han jobba med just invandrare. Kanske bli tvingad att jobba på ett dagis i någon förort just för att se att invandrarbarn är precis som "svenska" barn. Så att han lär sig att världen inte kretsar runt lilla landet lagom och att han är värd precis lika mycket som dessa barn. Om det är så han vill behandla invandrare, genom att kalla dem rasistiska saker, så är det han som ska sitta i en fyllecell, fast på heltid. Livet ut. Fine jag kanske inte uttrycker mig politiskt korrekt, men det gör fan inte den svenska polisen heller. 
Hittills till PROBLEM TRÖTTHET & POLIS





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: