IT HURTS

| Postat i: TANKAR
0
Visste ni att det finns dejtingsidor för gifta människor? Alltså för de som redan har något, men som vill ha någonting mer. Det är sidor för de som alltså vill vara otrogna mot sina partners. Helt sjukt. Jag läste en annons för en sådan sida alldeles nyss, och där stod det att hela 14 miljoner människor världen runt har blivit medlemmar på just den sidan. Och det är bara för en enda sida! Tänk då hur många som faktisk gör sånt här mot sina parters.. Då det finns otrolig många fler dejtingsidor för de som vill vara otrogna!
Jag själv tycker det här är helt absurt. Att man är tillsammans med någon man förväntas älska och bry sig om, och sedan väljer att vara med någon annan under tiden. Jag vet att det finns väldigt många som varit otrogna någon gång och att de i många fall ångrar det. Men vad jag inte visste var att folk faktiskt är ute efter att vara det!! Varför är man då tillsammans med någon från början? Jag tror helt klart att tjejen/killen man är gift/tillsammans med skulle må mycket bättre om man först breakade relationen innan man gav sig in i någon annan.
Hur kommer det sig att allt fler tycker sånt här är okej? Att man det är okej att inte vara trogen mot sin partner.. Jag vet många som varit otrogna, och det är bara i min ålder, i mitt område. Som att det är dumt men ändå helt okej. Jag tror en kille faktiskt ofta blir mer accepterad om han varit otrogen, än om en tjej varit det. Vi lever i det här orättvisa samhället där mannen oftast får status för att ha varit med flera samtidigt, medan kvinnan blir traktad som slampig och lösaktig.
Idag arbetar nästan lika många kvinnor som män och vi alla har egna inkomster och möjligheter. Så varför är det inte så att en kvinna också får status om hon varit med någon annan under en pågående kärleksrelation? Eller varför blir inte båda könen traktade som lösaktiga? Vi är så gott som lika i dagens samhälle, men fördomarna är fortfarande olika.
Hur som helst anser jag inte att det är okej på något sätt att vara otrogen mot någon! Det är ungefär som att bryta ett kontrakt med sin chef på jobbet. Man ska fullfölja det man givit sig in på och inte göra undantag på något sätt. För jag vet att om man inte fullföljer någonting, kommer alltid negativa konsekvenser. Peeps, stay true and faithful.
577933_395836900439450_146958598660616_1310859_148321803_n_large
Hittills till IT HURTS





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: