HÅKAN-HELG I GBG

| Postat i:
0
 
Jag har ju helt missat att skriva om hur det var förra helgen när jag var på Håkan med Johanna och Adela! Vi hade strålande väder alla dagar vilket var himla tur eftersom vi var ute 90% av tiden där. Jag och Adela kom fram vid 12-tiden på lördagen och försökte sedan lokalisera oss fram till Johannas lägenhet. När vi hade gjort det åkte vi tillsammans med Johanna till huvudgatorna i Göteborg och strosade runt. Vi hittade en båt liknande djurgårdsfärjan som tog oss runt Göteborgs centrum, den var supermysig att åka och tog endast 20 minuter. Till kvällen begav vi oss till en universitetspark nära Johannas lägenhet där vi grillade diverse grönsaker och vegobullar. Ifrån parken kunde vi höra Håkan på Ullevi som spelade den kvällen. Vi gick dit där det var oerhört mycket folk som satt utanför och lyssnade. Vi gjorde detsamma innan det var dags att gå hem och sova.
 
Söndagen började med parkhäng i samma park som kvällen innan. Johanna träffade sin syster som var i Göteborg över helgen i stan medan jag och Adela solade i parken. Efter ett par timmar var det dags att fixa sig för konserten. När vi var klara gick vi och köpte med oss sushi för att sedan ta spårvagnen till Slottsskogen där det var meet up med folk som skulle på Håkan. Johannas vänner dök upp ett tag och med alkohol i kroppen var vi redo för årets höjdpunkt. Det ska nämnas att denna helg var den helg jag var som mest förkyld så mitt huvud var inte lika taggad på högljud musik och fest som resten av kroppen och själen var.
 
Vi kom fram till Ullevi och hittade våra platser. Konserten var underbar. Men jag är så besviken på att jag var så sjuk eftersom jag inte kunde njuta av varenda sekund av Håkan. Istället tappade jag rösten efter halva konserten så jag mimade till resten av låtarna, haha. Trist men är ändå nöjd med upplevelsen. Efter konserten drog vi vidare ut i natten och hamnade på en bar där vi träffade Adelas vänner av en slump. Johanna kände sig trött så hon tog en taxi hem medan jag (utan röst) och Adela fortsatte med festen. Efter ett par timmar stängde baren och vi rörde oss hem till lägenheten med en besvikelse för att festligheterna var slut. Även om min energinivå var på den lägsta nivån så ville jag inte att natten skulle ta slut.
 
När vi är fem minuter ifrån Johannas lägenhet möts vi av ett gäng som bjuder med oss på efterfest vilket vi nappar på då vi precis deppat över att kvällen blev så kort. Det blev hur som helst en bra kväll trots min röst/förkylning och alldeles för lite sömn. Men det är väl så det ska vara efter en Håkan-kväll?
 
På måndagen åkte vi hem efter några slötimmar hos Johanna. En väldigt bra helg var det alltså!
Hittills till HÅKAN-HELG I GBG





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: