MITT RECEPT

| Postat i: RECEPT
0
 
Tänkte tipsa er om ett enkelt och gott recept på min kräftsåspasta! Det här är en av mina favoriträtter och det är hur enkelt som helst att göra när man har lite bråttom eller vill göra det bekvämt för sig. Allt som behövs ser ni på bilden här nedan...
 
 
Så hur gör man då? Jo börja med att koka vatten i en kastrull. När det börjat koka häller du ner så mycket pasta som du vill ha, rekommenderar en mängd för två personer. Under tiden pastan kokar häller du i hela Crème Fraichen i en liten kastrull. Häll sedan i en halv burk tacosås. När det börjar värmas upp rör du om och tillsätter två-tre vitlöksklyftor som du pressar. när pastan är så gott som klar kryddar du med lite salt och peppar, och till sist häller du av kräftvattnet innan du häller i kräftstjärtarna i såsen. 
 
 
Häll pastan i en djup skål och häll över såsen. Wala! Världens godaste maträtt står framför dig och doftar ljuvligt. Jag tog några skivor tomat och en halv avocado till (Ja, avocadon är en dag gammal och nej, den är inte dålig). Mjölk är ett måste för min del, framförallt efter ett hårt gympass. 
 
 
Hittills till MITT RECEPT





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: