JAG HAR LURAT MIG SJÄLV FÖR MÅNGA GÅNGER NU

| Postat i: TANKAR
0
 
Vi börjar med ett inlägg om kärlek. Vi har alla haft känslor för någon där ute i världen. En del av er har det kanske just nu. Jag är en av de som förlorade de känslorna för en person för ett tag sedan. Vi var tillsammans länge och allt var fint. Men sen hände det saker som gjorde att mina känslor för honom försvann. Jag gjorde slut. Det tog lång tid innan jag fann modet att göra det. Jag visste inte vem jag var utan honom. Men jag visste att det inte kändes rätt. Jag förnekade alla känslor till en början, ganska länge faktiskt. 
 
Det var bland annat musiken som fick mig att göra det. Jag lyssnade på den musik som står mig närmast hjärtat. Bland annat Håkan Hellström. Här ovan är några citat från hans låtar som alltid träffar mig där det känns som mest i kroppen. Det här är inget inlägg om min kärlek till Håkan, men han var en stor del i mitt beslut. Alla är rädda att såra någon annan. Framförallt när det gäller kärlek. Kärlek som brunnit en lång tid. Jag kan inte säga att jag har haft många förhållanden, men jag har inte varit den som tar det steget. Att göra slut. Att bryta upp. Det tog som sagt lång tid för mig att göra ett beslut. Jag förstår nu i efterhand att när man ens funderar på att ett uppbrott kan vara ett förslag så är det dags att ta det beslutet. 
 
Idag, cirka fem månader senare känner jag att det är det rätta beslutet. Jag känner i hela kroppen att det var rätt. Det var rätt för mig och jag har inte ångrat mig en enda gång. Det är klart att man påminns om alla minnen tillsammans när man ser honom. Ett tag tänkte jag att det kanske var fel beslut, att vi kanske hade kvar lite av det vi en gång hade, men som tur var var det samma tid som han också betedde sig som ett svin. Så ni förstår kanske att det hjälpte mig att komma över honom på riktigt. 
 
Det jag vill säga till er där ute är att alltid lyssna på dina tankar och känslor. Jag var livrädd innan jag tog beslutet men jag är så LYCKLIG över att jag gjorde det. Mitt liv är bättre än någonsin och det kan ditt liv också bli om du lyssnar på dig själv. Jag säger inte att det är bättre att vara singel, jag säger att det är bättre att lyssna på sig själv och vad man känner än att gömma sig för att det är bekvämt och tryggt. Jag ska inte dölja att jag förlorat många på vägen, men de som stannade kvar är de som jag verkligen kan lita på idag. Hoppas ni blir lite klokare på det här... Ta hand om er! 
 
Hittills till JAG HAR LURAT MIG SJÄLV FÖR MÅNGA GÅNGER NU





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: