PEOPLE SHOULD SMILE MORE

| Postat i: TANKAR
0
 
Well hello guys! Det känns som att sommaren är påväg att ta slut nu. Alla går sina egna vägar efter studenten och jag vet inte ens vad hälften av alla från min klass ska hitta på i höst. När jag träffar mina vänner är det alltid prat om högskola eller jobb. När blev allt så seriöst? Vad hände med chilla på stranden eller sena grillkvällar?
 
Jag beundrar er som har orken att ta tag i livet på riktigt och börja plugga och utbilda er till det ni alltid velat bli. Men jag förstår verkligen inte varför det måste vara så seriöst. Det är alltid tjat om jobb, utbildning, mål med livet. Föräldrarnas ständiga fraser "Hur ska du ha råd? Du måste ha en inkomst!", hur många gånger har man inte hört det? Och varje gång man pratar med någon spännande människa börjar det alltid med "pluggar eller jobbar du på dagarna?" 
 
Jag säger inte att det är bra att skita i att jobba eller utbilda sig, men jag tycker faktiskt inte att det är en SÅ viktig del som alla andra tycker. I alla fall inte just nu. Jag pratar om de som är i min ålder, som precis har tagit studenten och som stressar över jobb eller utbildningar och högskolor. Självklart tycker jag att man ska gå ut gymnasiet innan man kan göra som jag. Det är inte det jag säger. Men allt är inte så livsavgörande, tro mig. 
 
Jag kanske överdriver, men jag har en jobbig känsla av att det seriösa livet börjar nu. I alla fall för er. För mig kommer livet aldrig att bli så seriöst. Eller tråkigt ska jag väl säga istället. Jag trivs som det är. Utan rutiner eller vardag. Jag lever som jag vill. Till följd av detta har jag sagt upp mig på mina två jobb, skaffat ett nytt och bättre, kommit in på en kurs på distans som jag kommer älska, träffat många nya och spännande människor, och planerat resor för min framtid.
 
Ni kanske tycker att jag är en hycklare som säger att man inte måste jobba eller plugga för att ha ett liv när jag också säger att jag ska göra båda de sakerna i höst. Den enda anledningen till att jag gör detta är för att JAG vill. För att JAG vill resa till våren och behöver spara pengar plus att jag tar en distanskurs som gör att jag kan få CSN och att jag kan plugga utomlands. Enligt mig är det VÄRLDENS BÄSTA PLAN. 
 
Så jag uppmanar er att göra det just NI vill göra, även om det inte är innanför normramarna. Vill du rita manga, gör det! Vill du göra youtubevideos, gör det! Gör precis det du vill. Man kommer längst med det man brinner mest för. SÅ TA TAG I DITT LIV OCH GÖR ALLT DU DRÖMT OM.
 
Hittills till PEOPLE SHOULD SMILE MORE





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: