KÄNN INGEN SORG FÖR MIG GÖTEBORG

| Postat i: MUSIK
0
 
MAGISKT. Det är det ordet som beskriver bäst hur Håkan-konserten var i lördags på Slottsskogsvallen, Göteborg. Jag vet inte om jag vet exakt hur magiskt det var för jag var så himla borta bland molnen när musiken susade in i mina öron. Jag var typ förtrollad. Det bästa var att exakt varenda låt var grym! Det finns ingen låt som Håkan sjunger som låter bajs. Alla har sina egna fyndiga texter som gör den betydelsefull. 
 
Resan då? Jo, jag åkte ju ner till Göteborg 07.44 från Stockholms Central med min vän Lisa. På tåget fotade vi massor som ni kan se i inlägget nedanför. När vi kom fram gick vi direkt till Starbucks (som vi hade längtat!!!) och jag tog en Chai Latte (som för övrigt var en stor besvikelse...). Sen drog vi vidare till hotellet som låg en bussresa därifrån. Fick fetaste rummet och vi dumpade all packning där. Efter det åkte vi in till Nordstan igen och kollade runt och åt middag. 
 
När tiden hade gått lite till så åkte vi till Slottsskogsvallen och var där en timme innan insläppet. De 1000 första personerna fick gå in lite tidigare och fick ett grönt band på handleden. Vi var bland de 500 personerna efter. Så vi kom in väldigt snabbt! Fick också asbra platser vid scenen så det var awesome. Inget köande och ändå 20 meter från scen. Vi fick sedan reda på att folk köat från onsdagen innan för att få bra platser, vilket kändes sinnessjukt när det blev så bra bara en timme innan insläppet! 
 
Konserten började efter en ganska jobbig väntan. Men det kändes så värt det redan när ljudet från de första strängarna på gitarren spelade. Självklart var öppningsnumret Det kommer aldrig va över för mig. ÅH DET VA MAGISKT. Han spelade konstant under tre timmar och flikade in med fint prat om livet. I slutet sköts massor med fyrverkerier upp i luften samtidigt som han sjöng bland annat Valborg. HELT UNDERBART. 
 
Sen åkte vi spårvagn med resten av alla 27 000 människor som var där. Vi hoppade av vid en nattöppen Pressbyrå. Köpte nattmat och tog oss vidare in till stan. Där bytte vi till buss och tog oss till hotellet. Är fortfarande förvånad över hur tur vi haft med bussar, köer, spårvagnar och tåg. Nej, men det blev en helt klart lyckad helg! Längtar till nästa gång. Känn ingen sorg för mig Göteborg. 
Hittills till KÄNN INGEN SORG FÖR MIG GÖTEBORG





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: